vrijdag 27 maart 2015

WAAROM........




Vandaag kwam ik via van alles terecht bij een spreker Simon Sinek  
en een schrijfster Michele Sparreboom
Beiden hebben een verhaal te vertellen.
Ben je geinteresseerd dan kan je op hun naam klikken voor hun verhaal.

Het heeft mij tot denken gezet over het WAAROM ik zo graag een winkel wilde
en WAAROM ik het nog steeds na 21 jaar zo leuk vind.
Helaas gaat het slecht met heel veel winkels in Nederland.
Niet alleen kleine winkeliers maar vooral ook de grote jongens hebben het moeilijk.
We kennen allemaal de verhalen van o.a. V&D en Blokker.
En we weten allemaal dat als we via internet bij de webwinkels blijven kopen,
we straks geen echte winkels meer hebben.
Daar moet je toch niet aan denken, nooit meer lekker een dagje shoppen!
De webwinkels hebben geen hoge vaste lasten,
geen hoge huren, geen personeelskosten,
geen precario en geen Buma Stemra, omdat er een lekker muziekje opstaat.
Zij willen gewoon geld verdien!
Niks mis mee maar WAAROM wil je zo geld verdienen?

Mijn WAAROM is al 21 jaar hetzelfde.
Ik vind het runnen van een winkel gewoon LEUK, ik doe het vanuit mijn HART.
De inkoop, als ik het niet zelf leuk vind, dan koop ik het ook niet voor in mijn winkel.
Niks komt erin omdat het commercieel is, nee het moet gewoon leuk zijn of mooi, of bijzonder of met een verhaal. 
En dat gaat al 21 jaar goed, dat wil toch wel wat zeggen.
Met een vaste klantenkring en nog altijd blij verraste nieuwe klanten ga ik nog altijd met veel plezier naar mijn werk!
Het kontakt met mijn klanten, je leeft met elkaar mee, je lacht en soms een traan. Het delen met elkaar van lief en leed, DAT is WAAROM.

Deze teksten kwam ik tegen en dit is ook mijn WAAROM.



“I’ve come to believe that
each of us has a personal calling
that’s as unique as a fingerprint –
and that the best way to succeed
is to discover what you love and
then find a way to offer it to others
in the form of service,
working hard, and also
allowing the energy of the universe
to lead you. ”
- Oprah Winfrey -


Intuition is a very powerful thing,
more powerful then intellect.
The only way to do great work is to follow your heart and intuition.
Steve Jobs



Ik hoop dat we in Nederland nog lang kunnen genieten
van winkels gerund door mensen met
HART en GEVOEL voor hun werk.

Liefs
Lia



10 opmerkingen:

  1. Lia, je hebt helemaal gelijk! Daarom koop ik nooit iets bij webwinkels (ik zal niet jokken, echt heel héél soms doe ik het, maar dan kan ik het gewoon niet ergens in de buurt kopen)
    Leve de real life winkels! En House of Seasons helemaal...
    XX
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Barry,
    dankje voor je reaktie op mijn lap tekst.
    Er zou meer over gezegd moeten worden zodat er nagedacht wordt over de gevolgen van ons doen en laten nu!
    Maar gelukkig hebben we nog veel mensen die liever ECHT gaan shoppen, hoe leuk is dat!
    Tot snel en een fijn weekend
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super fijn voor je dat je dit werk nog altijd met zoveel liefde doet en je daar ook voor beloond wordt. De leegstand is her en der inderdaad zorgwekkend. Ik beken dat ik mij wel schuldig maak aan shoppen via internet, al is dat eigenlijk zelden op woongebied of op het gebied van kleding. Eerder een nieuwe mobiele telefoon, een oplader etc..

    Ik wens je nog jaren vol passie voor de winkel toe...met zoveel plezier je werk doen is op dat vlak toch het mooiste wat er is.

    Fijn weekend Lia! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk Lia, als je nog altijd met zoveel hart en passie je werk kunt doen en je winkel kunt runnen.
    Toevallig zat ik vanmorgen bij de kapper en toen hadden we het daarover. Zowel in de stad als in ons wijkcentrum staan veel winkels leeg om dat de hoge huren niet meer betaalbaar zijn. Ons wijkwinkelcentrum had een flinke facelift gehad met allemaal nieuwe winkelpanden erbij, maar een groot deel staat nog steeds leeg. je zou zeggen dat dat ook een hoop geld kost, maar de huren gaan niet naar beneden.
    Wat ben ik dan blij voor je dat je je passie nog steeds met plezier kunt volgen!
    En ik wens je er alle goeds in!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal met je eens Lia!! Je moet er niet aan denken dat het gewone winkelen er niet meer zou zijn!
    Ik snap dat het soms voor jongelui die de hele week werken, kinderen e.d dat ze vaak geen tijd hebben en dan maar op het web gaan.
    Maar.....gezellig is anders!
    Zelf doe ik het nooit: ik wil iets aanraken, voelen, met eigen ogen zien, beleven....
    Fijn dat er nog mensen zijn die hun passie kunnen uitoefenen: ik hoop dat je dat nog lang kunt doen!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geschreven lieve Lia....ook wij kregen vandaag weer hartverwarmende complimenten.....daar die je het voor....lief fijne zondag Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Lia,

    Dat hoop ik ook van harte! Ik moet er niet aan denken dat mooie winkeltje zoals die van jou verdwijnen! Dan wordt winkelen er ercht een heel stuk saaier op!

    Gezellig dat wij elkaar binnenkort weer zien.

    Alvast een fijn Paasweekend!

    Veel liefs, Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is waar wat je schrijft. Internet-shoppen is booming, maar maakt het ook onpersoonlijk. Ik bestel zelden wat en al helemaal geen sfeermakers, dat moet ik echt zien, voelen én even beleven in gedachten. Zo'n leuke winkels als die van jou zijn inderdaad nu te zoeken in de winkelcentra's, waardoor het gezellig shoppen in een andere stad ook langzaam verdwijnt. Maar ik denk ook dat makelaars veel te veel huur rekenen. Overal zie je nieuwe moderne winkelpanden ontstaan, maar staan vervolgens maanden leeg...ook hier bij ons. De sfeer stroomt zo langzaam weg in een stad.
    Ik hoop dat je nog heel lang met heel veel plezier en animo in je prachtige winkel staat. Met aandacht voor de klant en een warm hart voor de zaak.
    Fijne week!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik was laatst in de stad en zag inderdaad dat er veel leeg stond. Toch begrijp ik stiekem wel dat meer mensen online gaankopen want ik zal je vertellen wat mijn ervaring was in de winkels. Ik zocht naar een shirt en kwam bij winkel A de verkoopster beet zich als een pitbull aan me vast. En winkel B bleef me met accessoires achter na lopen want dat paste er zo mooi bij. winkel C ben ik niet ingegaan want die jonge meiden waren onderling aan het kletsen over vervelende klanten..
    Gelukkig vond ik ook nog wel een paar leuks zaakjes met heel lieve meiden daar zou ik nog wel eens naar terug gaan. Ik denk dat het verkoop beleid tegenwoordig te agressief is die meiden moeten een target halen want voor hen 10 anderen.
    Dan nog de dure parkeer kosten erbij . Dan koop ik voort liever online.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hoop met je mee dat er nog steeds mensen zijn die met hart en ziel een winkel willen runnen. Toch zullen veel ondernemers zich moeten aanpassen aan de moderne tijd. Dit houdt in dat je niet moet wachten tot klanten naar je winkel komen maar ervoor zorgen dat ze naar je toe komen. Maak gebruik van de huidige mogelijkheden zoals bijvoorbeeld facebook of een blog. Ook voor de verkoop kan je gebruik maken van het internet, als toevoeging op de verkoop via de winkel. Er zijn heel veel mogelijkheden voor een ondernemer maar de ondernemer zal zich hierin moeten verdiepen en in actie moeten komen. De tijden zijn veranderd maar nieuwe tijden brengen ook nieuwe mogelijkheden. Zo te zien maak je er zelf al goed gebruik van. Ik vind het gezellig je blog te lezen en de facebookpagina te bekijken.
    Voor mijn interieur aankopen maak ik gebruik van sommige webwinkels. Hier doe ik inspiratie op voor de stijl die ik leuk vind. Meestal ga ik mijn aankoop ophalen bij de webwinkel en dan ga ik toch met meer naar huis dan waar ik voor gekomen was. Bij de webwinkel waar ik regelmatig artikelen gekocht heb kan je op afspraak de spullen afhalen. Hiervoor heeft de eigenaresse een ruimte ingericht in de stijl die ik leuk vind. En dan werkt het net als in een winkel KIJKEN DOET KOPEN!. Volgens mij werkt het omgekeerd ook. Als ik via de webwinkel van een echte winkel zie dat ze leuke spullen hebben dan ben ik toch eerder geneigd de winkel te bezoeken. Ook als deze niet direct op mijn shoppingroute ligt.
    Kralingen is trouwens een leuke buurt maar ik kom er helaas zelden. Hebben jullie als ondernemers in Kralingen als eens gedacht aan een gezamenlijke website waarmee meer bekendheid gegeven wordt aan welke ondernemers er gevestigd zijn en wat deze ondernemers verkopen? Maak het aantrekkelijke voor mij om een middagje te komen shoppen! Jouw winkel kom ik binnenkort zeker bezoeken. Ziet er gezellig uit en ik heb cadeautjes nodig.
    Groet, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen