zondag 12 juli 2015

cruisen jullie mee naar Kopenhagen?

Onze eerste aanleghaven van de Baltische Staten Cruise met de MS Rotterdam was Kopenhagen.
Ik was hier al eerder geweest voor een gezellig weekend met mijn winkeldochter in 2012.
(blogpost Kopenhagen 2012)
Ik ben toen als als een blok gevallen voor Kopenhagen, een grote stad die aanvoelt als een dorp, zo relaxed, leuke winkels, leuke cafeetjes, leuke mensen, hier voelde ik mij meteen thuis.
(niet dat ik ooit weg wil uit Rotterdam hoor!)
Dus deze reis begon voor mij al meteen goed!
Kijk maar even mee (veel foto's, kon niet kiezen hoewel ik er nog veel meer heb gemaakt)


Dit is toch erg
een parodie op de kleine zeemeermin.
Zo beginnen we onze wandeling vanf het schip naar het centrum. 
Veel lol bij alle toeristen, dan snap je.



Veel in de steigers en veel beelden.


Na een kwartiertje lopen zijn we in Nyhave, 
het herkenbaarste plekje van Kopenhagen.





Aan het einde van de straat zie je de MS Rotterdam liggen.



Mijn favoriete winkel in Kopenhagen,
een sproojesplek van de groendecorateur
Tage Andersen.




en zomaar wat leuke plekjes.....






Hans Christiaan Andersen die kijkt naar het Tivoli park, 
het oudste attractiepark van Europa waar Disney ideeen heeft opgedaan.

Gezellig druk plein middenop de Stroget, de 3 kilometer lange winkelstraat.
Met een topwinkel van HAY en een leuk cafeetje Europa.


Leuke winkel!
en overal SALE!


 Kopenhagen een echte fietsstad
en dat levert ook weer mooie plaatjes op.

 



Prachtig kerkje met mega fontein,vlakbij het schip 
en dan is het altijd weer genieten van het plaatje......
Daar istie weer!




Daar zijn ze dan nog even, het kleine zeemeerminnetje
en de MS Rotterdam

Tijden onze uurtjes aan wal werd er door de crew hard gewerkt aan een fris laagje verf.


 Bij het wegvaren uit Kopenhagen kwamen we langs een hele grote cruiseboot 
die als antwoord op het getoeter van "onze"boot" 
 Love Boat terugtoeterde! 
Dat is toch even lachen.




Ik hoop dat jullie Kopenhagen leuk vonden.
Altijd jammer dat je bij de foto's maar een deel van alle indrukken kan laten zien.

Liefs
Lia


6 opmerkingen:

  1. Kopenhagen staat nu ook op mijn wensenlijstje. Wat een leuke stad!

    Bedankt voor je verslag en een fijne week, Lia. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's van Kopenhagen laat je zien en ik moest er wel even jaloers van zuchten bij het zien van de winkel van Tage Andersen. De mooiste foto's vind ik echter die waar de 'Rotterdam' op de een of andere manier op staat, dat is toch een beetje 'een van onze schepen'.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat hartstikke leuk zeg, zo alles bij elkaar. De fotos zijn echt geweldig! Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie hebben het duidelijk helemaal naar je zin. Fijn hoor, geniet er maar lekker van...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldige stad Lia! Ik hoop er ooit nog een keer te komen. Prachtige foto's!

    Fijne week,

    madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een prachtig land.....mooie foto's ...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen