woensdag 23 maart 2016

Dagje Gouda..............


Dat stond al lang op mijn lijstje.
Het was zeker 2 jaar geleden dat ik hier was.
En er zijn een aantal steden rondom Rotterdam waar ik toch minstens 1 x per jaar heen wil.
Dus de hoogste tijd voor GOUDA!
Vorig jaar zomer bij de High Tea bij Madelief op de tuin
heb ik een collega winkelier ontmoet met een hele vrolijke winkel in Gouda.
Juffrouw Saartje, daar begonnen we ons rondje Gouda.


Ella en haar enthousiaste collega 
(sorry ben je naam weer vergeten, ben ook geen 20 meer :))



 Wij vielen midden in de donderdagochtend haakclub! 
WAT een gezellige boel zeg!


Een winkel vol oud en nieuw waar je helemaal blij weer weggaat!
Dankje dames voor jullie gezelligheid en tips, want.......

Wij kregen de tip om te gaan lunchen bij De Licht Fabriek op de Hoge Gouwe.
Ella vertelde dat ik hier heerlijk Glutenvrij kon lunchen 
en dat moet je geen 2 keer zeggen, dat wil ik meemaken.
Na een wandeling in de zon, door de leuke straatjes van Gouda kwamen we er.

Deze tegeltjes in een portiekje....
heel oud
en op dit moment mijn favoriete kleuren!
 

Dan komen we bij De Licht Fabriek.
Wat een geweldige plek,
groot en uniek en heel sfeervol.
EN Glutenvrij brood waar je helemaal blij van wordt.
Er is ZELFS een Glutenvrij koekje bij de cappuccino.
Jullie snappen het al, 
ik heb zitten genieten! 
Weer een onbezorgd-glutenvrij-uit-eten top adres erbij.





Naast de Licht Fabriek zit de volgende tip van Ella,
het Brocante winkeltje Rossetti 
Weer zo'n even weg-van-de-wereld-en-genieten maar plekje!
We hadden een fijn en mooi gesprek met de leuke eigenaresse Myra.
Wat een mooie spullen staan hier, 
zij weet met veel zorg een bijzondere sfeer te maken.
Kijk maar even mee.









Ik ben verliefd op de kleur die op deze muur zit!
En op het sfeertje.


Lieve allemaal mijn tip voor jullie is
ga naar de tips van Ella!
En plan een dagje Gouda,
wat een leuke stad.

Liefs
Lia

16 opmerkingen:

  1. Hoi Lia,
    Zo wil ik ook wel een keertje naar Gouda, wil je geloven dat ik er nog nooit geweest ben?
    Wat gezellig bij Ella binnen in haar winkel. Hoe leuk, zo'n haakclub in de winkel eens per week.
    Ook de Lichtfabriek lijkt me helemaal top om te gaan eten.
    Zo te zien heb je echt een heel leuke dag gehad.
    Fijne woensdag Lia,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat..............nog nooit in Gouda geweest! Snel doen hoor lieve Mirjam, en ook even bij mij langs, is vlakbij Gouda. Liefs, Lia

      Verwijderen
  2. Dat wordt een dagje Gouda plannen! Leuke winkeltjes en de Lichtfabriek is ook een handig adresje voor de innerlijke mens. Het ziet er mooi stoer en stijlvol uit!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen lieve Peetje en dan natuurlijk als je toch hier in de buurt bent even langs bij mij! Liefs, Lia

      Verwijderen
  3. Hoi Lia, leuk om te horen dat je Gouda een leuke stad vind. In de Wilhelminastraat (waar Juffvrouw Saartje zit) zijn nog meer leuke winkeltjes. Maar ook de Naaierstraat en Lange Groenendaal zijn een bezoek waard. Voor een lekker kopje koffie en/of lunch kan je ook terecht bij Kruim (zit in de Chocoladefabriek) of de Koffiefabriek.
    Vriendelijke groet (van een geboren Rotterdammer, maar nu woonachtig in Haastrecht, naast Gouda)
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje voor de tips Ellen, ik ga zeker snel weer voor een dagje Gouda, vlakbij en leuk!
      liefs
      Lia

      Verwijderen
  4. Nou inderdaad dat lijkt me een leuke stad om eens naar toe te gaan. Jammer dat het toch z'n 3 uur rijden is..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maak je er een weekendje van! En dan ook even naar Delft en natuurlijk een dagje Rotterdam met bezoekje aan mijn winkel misschien? Liefs, Lia

      Verwijderen
  5. Dat was een leuke dag, Lia!
    Wat een prachtige winkeltjes!
    Moet een zomervakatiedagje worden....
    Dank voor je mooie reactie op mijn blog!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uit mijn hart, dat weet je, we hebben al veel gedeeld lieve Gerry. liefs, Lia

      Verwijderen
  6. Mooie adresjes en een bezoek aan juffrouw Saartje staat ook op mijn lijstje:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja wat een gave winkeltjes en wat een leuke spulletjes hebben ze, maar wil vandaag eerst even bij jou binnen wippen! Zal wel even alles noteren voor een bezoekje binnenkort! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om hier rond te kijken, zowel op je blog als in Gouda ;o) Ben er pas voor het eerst geweest en moet zeggen dat ik het ook bijzonder leuk vond! De Lichtfabriek bezocht ik tijdens een feest, dat was heel bijzonder. Leuk dat we mee mochten kijken Lia, hartelijke groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om hier rond te kijken, zowel op je blog als in Gouda ;o) Ben er pas voor het eerst geweest en moet zeggen dat ik het ook bijzonder leuk vond! De Lichtfabriek bezocht ik tijdens een feest, dat was heel bijzonder. Leuk dat we mee mochten kijken Lia, hartelijke groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I just HAVE TO add this on my list of places I want to go to....

    What a great blog!

    BeantwoordenVerwijderen