zondag 15 januari 2017

#wijbloggenglutenvrij

Deze keer een "persoonlijke post"over mij en mijn GlutenVrije lijf.
Ik weet sinds 2011 dat ik Coeliakie heb en weet dus nog VEELSTE goed
hoe alles MET GLUTEN smaakt!
Maar mijn leven is weer helemaal "normaal" omdat ik weet waar ik het over heb en waar ik op moet letten omdat ik er nu, na 5 jaar GlutenVrij te hebben geleefd, helemaal aan gewend ben.
Glutenvrij is de laatste jaren een hype geworden.
Dat is fijn want daar hebben wij (mensen met Coeliakie zoals ik) heel veel aan te danken.
(bijna) Alle GlutenVrijeProdukten zijn door alle aandacht er goed op vooruitgegaan.
Uit eten of bij familie en vrienden is het nog steeds lastig en opletten geblazen,
want kaas en worst (waar Gluten inzit) op 1 plankje, dat vind mijn lijf dus echt niet fijn.
Het telkens uitleggen van hoe-wie-wat-waar, daar heb ik allang geen zin meer in,
het is immers MIJN probleem en niet dat van een ander.
Want, hoe goed bedoeld, rekening houdend met mij, maar het toch net even niet helemaal snappen,
dat een mes en plank ook ECHT niet in aanraking mogen komen met glutenbevattende etenswaren,
dat is niet fijn.
 MAAR er zijn ergere dingen dus ik verwacht niets EN als alles dan WEL helemaal in orde is, WAT voel je je dan BLIJ en begrepen. WAT smaakt alles wat speciaal voor jou helemaal GlutenVrij neergezet wordt LEKKER!

Mijn Tip, in mijn wijkje:
Restaurant Jofel in Prinsenland
http://www.eetcafejofel.nl/eetcafe-jofel-prinsenland/
WEL altijd vantevoren vermelden dat je GlutenVrij wilt eten!
Alleen jammer dat de sausen niet kunnen, maar ook zonder eet je hier heel erg lekker!

Leuk blog:
http://www.deglutenvrijeman.nl/





Met deze blogpost doe ik mee aan "elke 15e van de maand bloggen over GlutenVrij"!

GlutenVrij Liefs
Lia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten