vrijdag 23 mei 2014

Cruisen, deel 6, Istanbul

Dag 6, na een heerlijk ontbijt gaan we weer Istanbul in.
Vandaag een licht bewolkte dag, dus heerlijk weer om in een grote stad rond te lopen!
We gaan vanaf het schip met een pendelbus de Gelato brug over,
hier staan iedere dag heel veel mensen te vissen.
Op de brug zijn allemaal restaurantjes waar je dus hele verse vis te eten krijgt.



Vlakbij de Blauwe Moskee
een plein vol auto's

 




Tussenstop voor de Allgau-Orient Rallye 2014
Dat is een leuk ritje !


Wij gaan een bezoekje brengen aan de Sultanahmet Camii
De Blauwe Moskee
Een moskee met 6 minaretten
dat was veel
alleen de moskee in Mekka had er maar 6
dus dat was een beetje fout gegaan
De sultan had gouden minaretten besteld (altin) maar kreeg er 6 (alti)
De naam Blauwe moskee
komt door alle blauwe tegels binnen
Schoenen uit en hoofddoek om!




















Aan de andere kant van een mooi plein ligt de 
Haghia Sophia
gebouwd als Byzantijnse kerk, later een moskee geworden
nu een museum
Hier zijn we niet naar binnen gegaan
te lange rij
Maar ik kan we nog herinneren hoe indrukwekkend dit museum is.




Ik wil jullie wel waarschuwen
want er komt nog meer Istanbul.

Badankt voor jullie lieve reakties
Vakantiefoto's kijken van een ander is niet altijd leuk
dus afhaken mag!
Ik heb zelf erg veel napret 
door het maken van deze blogposten, 
dus ik ga nog even door..... 

En aan mijn familie en vrienden
de hartelijke groetjes.

Liefs
Lia





9 opmerkingen:

  1. Istanbul is een bijzondere stad, mooi ook. om er de oosterse invloeden te zien. Op dit moment schijnt het er onrustig te zijn, dat is minder.

    Fijn weekend, Lia! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vlak voordat wij erheen gingen was het ook nog onzeker of het schip er wel heen kon................
      Gelukkig was het even rustig!
      liefs
      Lia

      Verwijderen
  2. Dit had ik dus bijna allemaal gemist, maar ja was zelf er even tussenuit en nu geniet ik bij jou van deze prachtige foto's, ga maar rustig ermee door! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet zo'n moskee er van binnen indrukwekkend uit!
    Dan zit je toch echt in een heel andere wereld!
    Het lijkt me wel druk in de omgeving.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is echt zo anders en toch ken je allemaal de plaatjes.
      Maar het er zijn is toch een dimensie meer!
      De geluiden, de geuren, de kleuren! Echt geweldig.
      liefs
      Lia

      Verwijderen
  4. Ik vind het juist leuk, ook omdat je er wat bij verteld en het niet in 1x 200 fotos zijn;) Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, niet in 1x, maar er komen er nog wel heeeeeeeel veel hoor! In kleine plukjes.
      liefs
      Lia

      Verwijderen
  5. Heerlijk om zo mee te mogen kijken. Prachtige foto's!
    Liefs Barbara.

    BeantwoordenVerwijderen